torstai 31. tammikuuta 2013

Väärä valinta


Let Me Out Of Here!©MinnaKarjalainen


Sitä jossain kohtaa elämää jokainen tajuaa, että on aloittanut jonkin väärän harrastuksen.
No eivät kaikki.
Tai ehkä sitä ei käy edes monelle.
Välttämättä ikinä.
Mutta minulla se oli partio.

En sano,  että partio on huono juttu tai mitään.  Minulle se ei vain sopinut, koska olin hyvin pieni. Ekaluokkalainen.
Kuvittelin,  että suurilla retkillä menisimme katsomaan, miten valkopäämerikotka rakentaa pesää ja karhu taapertaa männikössä.
Sen sijaan jouduin erittäin äänekkään ja suurisuisen isos/kummi/tukioppilas tytön kouriin ja minua retuutettiin paikasta toiseen ja sanottiin keltanokaksi ja lättäjalaksi ja jotain sellaista.

Seuraavaksi pääsin jonoon, missä jokainen sai vuorollaan mennä eteen yrittämään merimiessolmua. Taisin nukahtaa jonnekin.

Muistan miten en koskaan, milloinkaan, ikinä tahtonut lähteä partioon. Pieneen kerhohuoneeseen tekemään solmuja tai laulamaan lauluja. Halusin aina jäädä tekemään omia juttuja ja pelottava isonen tai mikä hemmetin tuki-ihminen nyt olikin aina riepotti. Oikeastaan minulla ei ole enää minkäänlaista muistikuvaa mitä muuta siellä teimme, kuin niitä solmuja.

Sitten koitti odottamani kohokohta. Pääsimme viimein metsään. Jouduimme monen kilometrin pituiselle reitille, joka oli täynnä tehtäviä. Kavereilleni ja minulle, lapsia kun olimme, tuli hirveä nälkä heti. Ruokaa ei saatu kuin puolessa välissä reissua vasta, eikä edes ennen kuin lauloimme ruuantekijöille kovaan ääneen leijonaa mä metsästän tanssin kera. Minä en meinannut. Siinä kohtaa päätin etten näe näitä ihmisiä enää milloinkaan tämän jälkeen. Jalat olivat muusia ja nälkä kurni. Ei laulattanut tipan tippaa.

Lopuksi iskä tuli pelastamaan (oli kai ollut jossakin turvana kaiken aikaa) ja sanoi, että ajetaan autolla rästit loppuun. Taisin nukahtaa heti autoon päästyäni ja muistan kuinka uupunut olin. Jossain rästillä oli vielä leijonan hyökkäyksen kohteeksi MUKA joutunut leirihoitaja, jolla on ketsuppia nenässä.

Minua jotenkin inhotti.
Semmoista ruualla sotkemista.

Ja mitä helevettiä se leijona tähän liittyi.
En nähnyt edes oravaa koko partion aikana.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti