tiistai 5. maaliskuuta 2013

Mainosten maailma


  kuva©PakinoivinAikein    

Minä kun media-alalla olen, kuten olen varmaan toitottanut ehkä aivan liikaa jo täällä ja kaikkialla ja väsytte minuun ja kaivoon tahtoisitte paiskata, niin siihen olen kiinnittänyt huomiota, että mainokset ovat jänniä.

Mainokset on paitsi kuoleman ärsyttäviä ("Tää on hyvää, maista säkin"(Polar) ja "Arla natura on KERMAISEMPI!" kiljuvat kaksi pissis-lammasta) mutta myös oudon jujuttavia.

Mietin sitä, että miksi esimerkiksi luullaan, että naisia kiinnostaa ripsivärimainoksissa ne mallien räpsyvät tekoripset. Kaikki naiset tietävät etteivät ne ole oikeat ripset. Se, mihin naiset todennäköisesti kiintyvät mainoksissa on tietenkin se maailma siinä ympärillä. Trendikäs musiikki, öinen kaupunki, missä vilisee hienoja autoja ja pilvenpiirtäjien ikkunavaloja, sekä upeasti meikattu nuori nainen upeassa bilemekossa ja korkkareissa siellä kaiken keskellä. Se on SE mielikuva, eikä se juuri siihen ripsiväriin liity.

Todennäköisesti rynnättään ostamaan samankaltainen mekko ja bilekengät ennen kuin se ripsari.
Siinäkin mielessä ripsiväri alkaa jäädä jälkeen, ku on niitä helskatin kestoripsikiinnityksiä. En minä muuten soimaa, mut tosi kalliita ovat kyllä. Ruokakauppaan menevät minulla semmoiset rahat.

NI.

(Vaikka kyllä minä välillä ostan kirppareilta ja muualta semmoisia parin euron irtoripsiä. Liimalla kiinnitettäviä. Mutta se aivan susi puoli niissä on, että niistä tulee näärännäppyjä silmien kulmiin.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti